Kníže Schwarzenberg se hlásí k nejlepším tradicím první republiky a odkazu T.G. Masaryka

Ing. Jiří Krutina

Když jsem čekal na poště, tak jsem z dlouhé chvíle otevřel deník Dnes, který normálně nečtu. Otevřel jsem ho zrovna na celostránkové reklamě s titulem „Hlásím se do služby“ pro podporu kandidáta na prezidenta K. Schwarzenberga. To, co však v reklamě zaznívá, mě doslova rozesmálo. Cituji:

Pokud člověk může udělat něco pro svou vlast, nesmí váhat ani minutu.

Hlásím se k nejlepším tradicím první republiky a odkazu Tomáše Garrigue Masaryka.

Váš Karel S., kandidát na prezidenta.

A dodejme, jako správný profesionální politik, samozřejmě určitě nelže. V současné době – společenském klimatu, v kterém žijeme je hlavní ideologií je tzv. neoliberální kapitalismus. Ten má své bohy a dogmata jako každá ideologie nebo společenské zřízení v historii světa člověka. Jsou jimi zejména „bůh“ v podobě tzv. „neviditelné“ (ona je ve skutečnosti až moc viditelná a zcela bezpečně i předvídatelná) ruky všemocného nadnárodního finančního trhu se svou „tvořivou mocí“ v podobě moci peněz a finančního kapitálu a falešná „svoboda“ projevující se možností svobodně si vybrat z množství většinou naprosto zbytečných komodit z pohledu života člověka ke koupi. Drtivá většina lidí získává tyto peníze prodejem své práce, tedy času a aktivit svého těla, mysli a pozornosti. Za takto vydělané peníze si pak mohou svobodně vybrat z nabízených komodit na trhu a tak si zpětně kupovat pomíjivé falešné štěstí a falešnou svobodu. A to je ten lepší případ, v horším případě si člověk nevydělá ani na základní životní potřeby, množství takových lidí na hranici chudoby také ve světě roste. Současně stále menší procento populace vlastní samotnou moc vydávat peníze a soustřeďují ve svých rukách takřka nekontrolovatelnou moc ovládat nadnárodní ekonomiky skrze finanční kapitál a tak nepřímo životy a osudy celých národů. Současný stav můžeme nazvat jako náboženství monoteismu peněz a polyteismu komodit, jak to trefně nazval jeden duchovní mistr.

Nebudu se pouštět do hodnocení tohoto aktuálního systému, či společenského klimatu, v kterém žijeme, ani jej nebudu porovnávat s jinými ideologiemi či historickými formami společenského zřízení, kterými jsme prošli. To není cílem mého článku. Zkrátka taková je dnešní doba, v které žijeme a kterou jsem si přímo, či nepřímo vybrali i nevybrali. Je jistě nepochybné, že jako každá materialistická ideologie se rozhodně nejedná o nic „spravedlivého“. Nic postaveného na základních duchovních principech jako láska k bližním, apod. Tímto stavem současně trpí i samotná demokracie, které v klimatu, kde není současně i ekonomická demokracie, ve skutečnosti nemůže správně existovat.

Samozřejmě z pohledu duchovního ale na druhou stranu mají všichni přesně to, co si zaslouží a žádná nespravedlnost se nikde neděje, vše je výsledkem karmy všech lidí našeho světa, což současně na druhou stranu neznamená, že je vše dobré, správné, spravedlivé a nelze nic kritizovat.

Tato doba je specifická tím, že lze vše „zkomoditizovat“. Vše se stává komoditou, prostředkem k získání peněz, vlivu, moci, vše je možno prodat a to včetně idejí, či lidských hodnot. Zapomíná se, že lidské hodnoty a morální vlastnosti jsou vlastní pouze lidem, spočívají v jejich nitru, v jejich skutečně žitých postojích, vlastnostech hodnotách. Tyto hodnoty dělají každého člověka. Dnes tyto hodnoty jsou pouze prostředkem k prodeji, k manipulaci, k získání voličů, k dosažení svých záměrů. Viz prezidentská volební kampaň knížecí rakousko-uherské inkarnace. Pan zahraniční ministr (neplést si z českým ministrem zahraničí, kterého dosud nemáme) ze sebe před voliči dělá VLASTENCE hlásící ho se k nelepším tradicím první republiky, tedy republiky Masaryka a Beneše! Přesně s těmito hodnotami a idejemi manipuluje své potenciální voliče, ale podle skutečných činů, vyjadřování a konání jsou jeho skutečné hodnoty, postoje a zaměření přesně opačné a v rozporu s tím, co se naší „prodat“ ve své nabídce voličům. Vždy platí, nakonec podle skutků poznáte je, neboli podle ovoce, nikoliv podle marketingových slibů!

Jenom stručně, neboť věřím, že většina českých voličů je dostatečně informována o aktivitách knížete Schwarzenberga. Jaké je tedy Schwarzenbergovo „vlastenectví“ a co všechno udělal pro svou vlast?

Lidé stavovského postavení jako je „náš“ kníže nejsou ve skutečnosti loajální k žádnému národu, nebo státu. Kníže je jedním z největších vlastníků pozemků a lesu nejen v ČR, ale i v Rakousku a Bavorsku. Kníže jako „správný vlastenec“ se pravidelně účastní sudetoněmeckých srazů a bere i nad některými z nich občas i svou záštitu. Kde může tak pošlapává ideu národních států i našeho vlastního? Svůj vysněný nostalgický ideál vidí v zaniklém Rakousku-Uhersku, kde měli Češi a Slováci jenom podřadné postavení, bodejť by také ne, jeho rod patřil k oporám habsburské monarchie. Jeho aristokratický rod byl vždy protičesky zaměřen, a to po celou dobu poroby našeho národa habsburskou monarchii. Jeho otec, Karel, jako mluvčí české šlechty na českém sněmu 25.11 1889 prohlásil:

My nejsme potomci oné husitské šlechty, která protestovala roku 1415 na sněmu českém proti koncilu kostnickému. My jsme potomci oné katolické šlechty, která u Lipan porazila Tábory a na Bílé Hoře husitské sbory české. My vidíme v husitech ne slavné bohatýry, ale bandu lupičů a žhářů, komunisty 15. století, a my, Schwarzenbergové, budeme bojovat proti všem novohusitům s touže rázností, jako pánové z Růže bojovali proti starým husitům.“

Masaryk, k jehož odkazu se kníže hlásí, ale postavil českou státnost právě na husitství jako vrcholu českých národních dějin. Masaryk přímo svůj politický program vyjádřil slovy: „Tábor je náš program!“ Jak si máme vysvětlit tento rozpor?

Člen knížecí strany TOP 09, poslanec Korte prohlásil, že jedním z největších zrádců národa byl Masaryk kvůli pozemkové reformě a Beneš, tedy představitelé první republiky. Jak si máme vysvětlit tento rozpor?

Masaryk vyhlásil přímo válku Rakousko-Uherské habsburské monarchii, bez její porážky v 1. světové válce, by nemohlo vzniknout Československo, tedy ona první republika, k jejímž tradicím se kníže podle své reklamy hlásí? Jak pak může považovat Rakousko-Uhersko za ideální stát a současně obdivovat a kamarádit se potomky Habsburků? Jak si máme vysvětlit tento rozpor?

A co snaha knížete společně se svou stranou TOP 09 prosadit tzv. „církevní restituce“ a jeho zpříznění s katolickou církví. Masaryk naproti tomu od začátku usiloval o naprostý odklon a oddělení státu od Říma a katolické církve. Doslova vyhlásil i Vatikánu válku. Je znám jeho čin, když na výročí upálení Mistra Jana Husa vyvěsil na Pražském hradě vedle prezidentské standardy bílý prapor s rudým kalichem, načež odcestoval papežská legát z ČSR a Vatikán přerušil diplomatické styky z ČSR.

O jednostranném uznání nezávislosti Kosova, o knížecí zahraniční politice spočívající v rušení našich zastupitelských úřadů v zemích pro nás perspektivních z pohledu ekonomických vztahů a exportu a zesměšňování ČR svými spacími výstupy jsme informování z „cizích“ - německých médiích, které tvoří u nás náš český „informační prostor“. Masarykovo vztah k Srbsku a Srbům byl zcela diametrálně opačný. Srbové byly považování za naše doslova slovanské bratry, jako jediný nám byli i ochotni vojensky pomoci v roce 1938, tak jako jeden z mála státu protestovala Jugoslávie proti sovětské okupaci v roce 1968. My jsme jim toto přátelství oplatili uznáním Kosova, jehož povstalecká armáda likvidovala bezbranné Srby, děti, ženy starce a mladým lidem za živa odnímala tato „osvobozenecká“ armáda orgány pro západní trh s orgány.

A abychom nezapomněli. Sám pan Karel Schwarzenberg před nedlouhou dobou prohlásil jednomu německy mluvícímu novináři, že se necítí být Čechem, ale že je Böhme, tedy asi jako velká většina tzv. sudetských Němců.

Tolik abychom se nenechali mýlit líbivou rétorikou, sympatickým šišláním a jakousi stařeckou šlechtickou „noblesou“, kterou některé u nás ještě pan kníže „okouzluje“. Tato jeho reklamní rétoriky plné prostých LŽÍ je jasným sdělením odkud vítr vane a hlavně kam vane v případě tohoto „kandidáta“. Tolik tedy vlastenec Schwarzenberg hlásící se k tradici první republiky a odkazu T.G. Masaryka.

Dnešní doba opravdu umožňuje cokoliv, jak je vidět. Politik typu Scwarzenberga může nabídnout cokoliv bez skrupulí. Nabídnuté hodnoty vlastenectví, tradice první republiky, či duchovní velikosti T. G. Masaryka jsou pro knížete jenom prázdné pojmy, které používá pouze účelově pro zisk voličů, kteří mu mohou pomoci k zisku moci, o nic jiného nejde.

Ve skutečnosti je toto pokrytectví a braní si jména našeho prvního prezidenta a zakladatele naší novodobé moderní státnosti do pusy lidmi jako pan kníže urážkou i výsměchem všem Čechům, celému národu.


Webová stránka: www.ceskenarodnilisty.cz E-mail: vydavatel@seznam.cz